Shoppaile tänään 50 %:n alennuksella

1 Artikkeli – Määritelmät

Näissä käyttöehdoissa sovelletaan seuraavia määritelmiä:

  • Peruuttamisaika: aika, jonka kuluessa kuluttaja voi käyttää peruuttamisoikeuttaan.

  • Kuluttaja: luonnollinen henkilö, joka ei toimi ammatin tai elinkeinon harjoittajana ja joka tekee etäsopimuksen yrittäjän kanssa.

  • Päivä: kalenteripäivä.

  • Jatkuva suoritus: etäsopimus, joka koskee useita tuotteita ja/tai palveluja, joiden toimitus- ja/tai ostovelvollisuus jakautuu tietyn ajanjakson päälle.

  • Pysyvä tallennusväline: mikä tahansa väline, jonka avulla kuluttaja tai yrittäjä voi tallentaa hänelle henkilökohtaisesti osoitetut tiedot siten, että tallennetut tiedot voidaan myöhemmin hakea ja toistaa muuttumattomina.

  • Peruuttamisoikeus: kuluttajan mahdollisuus luopua etäsopimuksesta harkinta-ajan kuluessa.

  • Yrittäjä: luonnollinen tai oikeushenkilö, joka tarjoaa kuluttajille tavaroita ja/tai palveluja etämyyntinä.

  • Etäsopimus: sopimus, jossa tavaroiden ja/tai palvelujen etämyyntiä varten yrittäjän järjestämässä järjestelmässä käytetään sopimuksen tekemiseen asti yksinomaan yhtä tai useampaa etäviestintävälinettä.

  • Etäviestintäväline: väline, jota voidaan käyttää sopimuksen tekemiseen ilman, että kuluttaja ja yrittäjä ovat samanaikaisesti samassa paikassa.

  • Yleiset sopimusehdot: yrittäjän nämä yleiset sopimusehdot.


2 Artikkeli – Yrittäjän henkilöllisyys

  • Yrityksen nimi: JM-Verkkokauppa

  • Y-tunnus: 3545296-3

  • Kauppanimi: Tyylico

  • Alv-numero: FI35452963

  • Asiakaspalvelun sähköpostiosoite: info@tyylico.fi

  • Yrityksen osoite: Sorsavuorenkatu 8 A, 00810 Helsinki


3 Artikkeli – Soveltuvuus

Nämä yleiset ehdot koskevat kaikkia yrittäjän tarjouksia sekä kaikkia yrittäjän ja kuluttajan välisiä etäsopimuksia ja tilauksia.

Ennen etäsopimuksen tekemistä kuluttajalle toimitetaan näiden yleisten ehtojen teksti. Jos tämä ei ole kohtuudella mahdollista, kuluttajalle ilmoitetaan ennen etäsopimuksen tekemistä, että yleiset ehdot ovat nähtävillä yrittäjän toimitiloissa ja ne lähetetään kuluttajalle pyynnöstä maksutta.

Jos etäsopimus tehdään sähköisesti, kuluttajalle toimitetaan nämä yleiset sopimusehdot sähköisesti ennen sopimuksen tekemistä siten, että kuluttaja voi helposti tallentaa ne pysyvälle tietovälineelle. Jos tämä ei ole mahdollista, kuluttajalle ilmoitetaan, mistä yleiset ehdot löytyvät sähköisesti ja että ne voidaan pyydettäessä lähettää maksutta.

Jos näiden ehtojen lisäksi sovelletaan erityisiä tuote- tai palveluehtoja, 2. ja 3. kohtaa sovelletaan vastaavasti. Jos ehdot ovat ristiriidassa, kuluttaja voi vedota itselleen edullisimpaan säännökseen.

Jos jokin näiden ehtojen määräys on osittain tai kokonaan pätemätön, sopimus ja muut ehdot pysyvät voimassa. Pätemätön määräys korvataan sopimalla uudella mahdollisimman samanlaisella sisällöllä.

Tässä sopimuksessa mainitsemattomat tilanteet ratkaistaan näiden ehtojen hengessä.

Epäselvyydet sopimusehtojen tulkinnassa ratkaistaan myös ehtojen hengessä.


4 Artikkeli – Tarjous

Tarjouksessa mainitaan, jos se on voimassa vain rajoitetun ajan tai siihen liittyy ehtoja.

Tarjous on sitova. Yrittäjä voi kuitenkin muuttaa tai mukauttaa tarjousta.

Tarjous sisältää tarkan ja yksityiskohtaisen kuvauksen tuotteista ja/tai palveluista. Kuvien tulee vastata todellisuutta. Ilmeiset virheet tai puutteet eivät sido yrittäjää.

Kuvat ja tekniset tiedot ovat suuntaa-antavia, eivätkä ne oikeuta korvaukseen tai sopimuksen purkamiseen.

Tuotekuvat ovat todellinen esitys tuotteista, mutta värit voivat poiketa hieman todellisista.

Tarjouksessa kerrotaan selvästi kuluttajan oikeudet ja velvollisuudet, kuten:

  • Hinta (ilman tulliselvityskuluja ja tuontiveroa, jotka ovat asiakkaan vastuulla)

  • Toimituskulut

  • Sopimuksen tekemistapa ja tarvittavat toimet

  • Peruuttamisoikeuden soveltaminen

  • Maksu- ja toimitustavat sekä sopimuksen täyttäminen

  • Tarjouksen voimassaoloaika tai hintatakuu

  • Etäviestintämaksut, jos sellaisia on

  • Sopimuksen arkistointi ja kuluttajan mahdollisuus tutustua sopimukseen

  • Tapa, jolla kuluttaja voi tarkistaa ja tarvittaessa muuttaa sopimustietoja ennen sitoutumista

  • Sopimuksen tekemiseen käytettävät kielet

  • Yrittäjän noudattamat säännöt ja niiden saatavuus

  • Etäsopimuksen vähimmäiskesto, jos kyseessä määräaikainen sopimus

  • Saatavilla olevat koot, värit ja materiaalit (valinnainen)


5 Artikkeli – Sopimus

Sopimus tulee voimaan, kun kuluttaja hyväksyy tarjouksen ja ehdot täyttyvät, ellei 4 artiklassa toisin mainita.

Sähköisesti hyväksytyn sopimuksen vahvistaa yrittäjä viipymättä sähköisesti. Vahvistuksen puuttuessa kuluttaja voi peruuttaa sopimuksen.

Yrittäjä huolehtii tietoturvasta ja suojaa sähköisen tiedonsiirron asianmukaisesti.

Yrittäjä voi selvittää kuluttajan maksukyvyn ja muut sopimuksen kannalta oleelliset seikat. Perustellusta syystä yrittäjä voi kieltäytyä sopimuksen tekemisestä tai asettaa erityisehtoja.

Sopimuksen yhteydessä kuluttajalle annetaan kirjallisesti tai pysyvälle tallennusvälineelle tiedot mm. yrittäjän yhteystiedot, peruuttamisoikeus, takuutiedot, sopimuksen irtisanomisehdot, jos sopimus on voimassa yli vuoden.

Sopimus tehdään sillä ehdolla, että tuotteita on riittävästi saatavilla.


6 Artikkeli – Peruuttamisoikeus

Kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa ilman perusteluja. Peruuttamisaika alkaa, kun kuluttaja tai hänen edustajansa vastaanottaa tuotteen.

Kuluttaja saa käsitellä tuotetta ainoastaan tarpeen arvioimiseksi, haluaako pitää sen. Peruuttamisen jälkeen tuote on palautettava alkuperäisessä kunnossa ja pakkauksessa, ohjeiden mukaisesti.

Peruutusilmoitus on annettava kirjallisesti tai sähköpostitse 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Tuote palautetaan 14 päivän kuluessa ilmoituksesta.

Jos ilmoitusta tai palautusta ei tehdä ajoissa, sopimus on sitova.


7 Artikkeli – Peruuttamisen kustannukset

Palautuskustannukset ovat kuluttajan vastuulla.

Yrittäjä palauttaa maksun viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisesta, edellyttäen, että tuote on palautettu tai palautus on osoitettu.



8 Artikkeli – Peruuttamisoikeuden poissulkeminen

Yrittäjä voi poissulkea kuluttajan peruuttamisoikeuden 2. ja 3. kohdassa kuvattujen tuotteiden osalta. Peruuttamisoikeuden poissulkeminen on voimassa vain, jos yrittäjä on ilmoittanut siitä selkeästi tarjouksessa, vähintään hyvissä ajoin ennen sopimuksen tekemistä.

Peruuttamisoikeuden poissulkeminen on mahdollista vain tuotteiden osalta, jotka

  • yrittäjä on valmistanut kuluttajan toiveiden mukaisesti;

  • ovat luonteeltaan selvästi henkilökohtaisia;

  • eivät niiden ominaisuuksien vuoksi ole palautettavissa;

  • pilaantuvat tai vanhenevat nopeasti;

  • joiden hinta riippuu rahoitusmarkkinoiden vaihteluista, joihin yrittäjä ei voi vaikuttaa;

  • ovat yksittäisiä sanomalehtiä tai aikakauslehtiä;

  • ovat äänitallenteita, videotallenteita tai tietokoneohjelmistoja, joiden pakkaus on kuluttajan avaama;

  • ovat hygieniatuotteita, joiden pakkaus on kuluttajan avaama.

Peruuttamisoikeus voidaan poissulkea myös seuraavien palveluiden osalta:

    • majoitus-, kuljetus-, ravintola- tai vapaa-ajan palvelut, jotka on määrä suorittaa tiettynä päivänä tai tiettynä ajanjaksona;

    • joiden toimittamisen aloittamisesta kuluttaja on nimenomaisesti sopinut ennen peruuttamisajan päättymistä;

    • vedonlyönti- ja arpajaispelit.


      9 Artikkeli – Hinta
      Tarjouksessa ilmoitetun voimassaoloajan aikana tarjottujen tuotteiden ja/tai palvelujen hintoja ei koroteta, paitsi arvonlisäverokannan muutoksista johtuvissa tapauksissa.
      Sen estämättä, mitä edellisessä kohdassa on säädetty, yrittäjä voi tarjota tuotteita tai palveluja, joiden hinnat vaihtelevat rahoitusmarkkinoilla ja joihin yrittäjä ei voi vaikuttaa, vaihtuvin hinnoin. Tämä yhteys hintavaihteluihin ja se, että ilmoitetut hinnat ovat tavoitehintoja, on mainittava tarjouksessa.
      Hinnankorotukset kolmen kuukauden kuluessa sopimuksen tekemisestä ovat sallittuja vain, jos ne johtuvat lakisääteisistä määräyksistä tai säännöksistä.
      Hinnankorotukset kolmen kuukauden jälkeen sopimuksen tekemisestä ovat sallittuja vain, jos yrittäjä on määrittänyt ne ja:

      1. ne johtuvat lakisääteisistä määräyksistä tai säännöksistä; tai

      2. kuluttajalla on oikeus purkaa sopimus hinnankorotuksen voimaantulopäivänä.

      Vuoden 1968 arvonlisäverolain 5 §:n 1 momentissa tarkoitettu suorituspaikka on maa, josta kuljetus alkaa. Tässä tapauksessa toimitus tapahtuu EU:n ulkopuolelle, jolloin posti- tai kuriiripalvelu perii asiakkaalta maahantuonnin arvonlisäveron tai käsittelymaksun. Näin ollen yrittäjä ei peri arvonlisäveroa.
      Kaikkiin hintoihin voi sisältyä painovirheitä. Paino- ja painovirheistä ei oteta vastuuta. Paino- ja painovirheiden sattuessa yrittäjä ei ole velvollinen toimittamaan tuotetta väärään hintaan.


      10 Artikkeli – Vaatimustenmukaisuus ja takuu
      Yrittäjä takaa, että tuotteet ja/tai palvelut vastaavat sopimusta, tarjouksessa esitettyjä eritelmiä, kohtuullisia luotettavuus- ja käytettävyysvaatimuksia sekä sopimuksen tekohetkellä voimassa olevia säädöksiä ja viranomaismääräyksiä. Jos sovittu, yrittäjä takaa myös, että tuote soveltuu muuhun kuin tavanomaiseen käyttöön.
      Yrittäjän, valmistajan tai maahantuojan antama takuu ei rajoita kuluttajan sopimuksen perusteella esittämiä laillisia oikeuksia ja vaatimuksia.
      Mahdollisista vioista tai virheellisistä toimituksista on ilmoitettava yrittäjälle kirjallisesti 14 päivän kuluessa toimituksesta. Tuotteet on palautettava alkuperäispakkauksessa ja uudessa kunnossa.
      Yrittäjän takuuaika vastaa valmistajan takuuaikaa. Yrittäjä ei kuitenkaan vastaa tuotteiden lopullisesta soveltuvuudesta kuluttajan yksittäiseen käyttötarkoitukseen eikä tuotteiden käyttöä koskevista neuvoista.

      Takuu ei ole voimassa, jos:

      • kuluttaja on itse korjannut tai muuttanut tuotetta tai antanut kolmannen osapuolen tehdä niin;

      • tuotetta on käsitelty epätavallisissa olosuhteissa, huolimattomasti, ohjeiden vastaisesti tai pakkauksen päällä;

      • puute johtuu käytettyjen materiaalien luonteesta tai laadusta, joista hallitus on antanut tai tulee antamaan määräyksiä.


      11 Artikkeli – Toimitus ja toteutus
      Yrittäjä huolehtii mahdollisimman tarkasti tilausten vastaanottamisesta ja toteutuksesta.
      Toimitusosoite on kuluttajan ilmoittama osoite.
      Ellei 4 artiklan määräyksistä muuta johdu, yrittäjä toimittaa tilaukset viimeistään 30 päivän kuluessa, ellei toisin sovita. Jos toimitus viivästyy tai tilaus ei ole toteutettavissa kokonaan tai osittain, kuluttajalle ilmoitetaan tästä viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksesta. Tällöin kuluttajalla on oikeus purkaa sopimus ilman kuluja ja korvausvaatimuksia.
      Jos tilaus peruutetaan, yrittäjä palauttaa maksun viimeistään 14 päivän kuluessa peruutuksesta.
      Jos tilatun tuotteen toimittaminen ei onnistu, yrittäjä pyrkii toimittamaan korvaavan tuotteen. Tästä ilmoitetaan selkeästi toimituksen yhteydessä. Korvaavien tuotteiden osalta peruuttamisoikeutta ei voida sulkea pois. Yrittäjä vastaa palautuskustannuksista.
      Riski tuotteiden vahingoittumisesta tai katoamisesta on yrittäjällä, kunnes tuotteet luovutetaan kuluttajalle tai tämän edustajalle, ellei toisin sovita.


      12 Artikkeli – Kestosopimukset: kesto, irtisanominen ja uusiminen

      Irtisanominen
      Kuluttaja voi irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen, joka koskee säännöllistä tavara- tai palvelutoimitusta, noudattaen sovittuja irtisanomisehtoja ja enintään kuukauden irtisanomisajalla.
      Määräaikaisen sopimuksen, joka koskee säännöllistä toimitusta, voi irtisanoa sopimuskauden päättyessä sovellettavia sääntöjä noudattaen, enintään kuukauden irtisanomisajalla.
      Kuluttajalla on oikeus irtisanoa nämä sopimukset milloin tahansa, ilman rajoituksia päivämäärään tai ajanjaksoon, vähintään samalla tavalla kuin sopimus on tehty ja käyttäen samaa irtisanomisaikaa, jonka yrittäjä on asettanut itselleen.

      Uudistaminen
      Määräaikaista sopimusta, joka koskee säännöllistä tavara- tai palvelutoimitusta, ei voida hiljaisesti uusia tai jatkaa määräajaksi.
      Poikkeuksena on päivä- ja viikkolehtien säännöllinen toimittaminen, jota voidaan hiljaisesti uusia enintään kolmeksi kuukaudeksi, jos kuluttajalla on oikeus irtisanoa sopimus uudistuksen päättyessä yhden kuukauden irtisanomisajalla.
      Säännöllistä tavara- tai palvelutoimitusta koskeva määräaikainen sopimus voidaan hiljaisesti uusia toistaiseksi vain, jos kuluttajalla on oikeus irtisanoa se milloin tahansa, irtisanomisajalla enintään yksi kuukausi (tai enintään kolme kuukautta, jos sopimus koskee lehtien toimittamista harvemmin kuin kerran kuukaudessa).
      Kokeilu- tai tutustumisjaksoa koskevat määräaikaiset sopimukset päivä-, sanoma- ja aikakauslehtien toimituksista päättyvät automaattisesti jakson lopussa eivätkä uusiudu hiljaisesti.

      Kesto
      Yli vuoden kestävien sopimusten osalta kuluttaja voi irtisanoa sopimuksen milloin tahansa vuoden kuluttua, noudattaen enintään kuukauden irtisanomisaikaa, paitsi jos ennenaikainen irtisanominen on kohtuullisuuden vuoksi kielletty.


      13 Artikkeli – Maksaminen
      Ellei toisin sovita, kuluttajan velat on maksettava seitsemän (7) työpäivän kuluessa harkinta-ajan alkamisesta (6 artikla 1 kohta). Palvelusopimuksissa määräaika alkaa, kun kuluttaja saa sopimusvahvistuksen.
      Kuluttajan tulee ilmoittaa yrittäjälle välittömästi mahdollisista virheistä maksu- tai tilitiedoissa.
      Jos kuluttaja ei maksa, yrittäjällä on oikeus periä kohtuulliset, etukäteen ilmoitetut kuluttajalle aiheutuneet kustannukset, ellei laki toisin määrää.


      14 Artikkeli – Valitukset
      Valitukset sopimuksen täytäntöönpanosta on esitettävä kirjallisesti yrittäjälle 7 päivän kuluessa puutteiden havaitsemisesta, selkeästi ja täydellisesti kuvattuina.
      Yrittäjä vastaa valituksiin 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta. Jos käsittely vie pidempään, yrittäjä ilmoittaa vastaanoton ja arvion vastausajasta.
      Ratkaisemattomissa riitatilanteissa sovelletaan riidanratkaisumenettelyä.
      Reklamaatio ei keskeytä yrittäjän velvollisuuksia, ellei tästä erikseen ilmoiteta.
      Jos reklamaatio katsotaan aiheelliseksi, yrittäjä korjaa tai vaihtaa tuotteen maksutta.


      15 Artikkeli – Erimielisyydet
      Näihin yleisiin sopimusehtoihin perustuvissa yrittäjän ja kuluttajan välisissä sopimuksissa sovelletaan yksinomaan Suomen lakia, vaikka kuluttajan kotipaikka olisi ulkomailla.

Mitä etsit?

Ostoskori